Zagranica

Cyfrowe prenumeraty motorem wzrostu "New York Timesa"

W minionym kwartale spadło jednak tempo pozyskiwania nowych prenumeratorów, zmniejszyły się także wpływy z reklam.

Wydawca zanotował w II kwartale br. wzrost przychodów ogółem o 1,8 proc., do 414,6 mln dol. dzięki większym o 4,2 proc. wpływom z prenumerat (260,6 mln dol.). Liczba cyfrowych prenumeratorów zwiększyła się o 109 tys., z czego 41 tys. przyciągnęły bazy krzyżówek i przepisów kulinarnych. Prenumeraty generują obecnie niemal dwie trzecie przychodów New York Times Co.

Jednak tempo pozyskiwania nowych prenumeratorów cyfrowych spada. W I kwartale br. przybyło ich bowiem 139 tys., a w IV kwartale ub.r. – 157 tys. Tak jak wiele innych mediów dziennik skorzystał ze zwiększonego zapotrzebowania na informacje po wyborach prezydenckich w 2016 r. 

Przychody z reklam cyfrowych zmniejszyły się w minionym kwartale o 7,5 proc., do 51 mln dol., a z reklam w papierowym wydaniu dziennika – o 12 proc. Ogółem przychody reklamowe spadły w porównaniu z analogicznym okresem w ub.r. o prawie 10 proc., do 119,2 mln dol.

(WSJ)