Kraj

Letnia promocja napojów PepsiCo wykorzystuje cyfrową muzykę

PepsiCo po raz pierwszy w Polsce na dużą skalę wykorzystuje w promocji cyfrową muzykę z internetu i elektroniczne gadżety. Promocja...

PepsiCo po raz pierwszy w Polsce na dużą skalę wykorzystuje w promocji cyfrową muzykę z internetu i elektroniczne gadżety. Promocja “Twój wybór, Twoja muza” będzie najważniejszą akcją PepsiCo tego lata. Projekt obejmuje napoje w butelkach, m.in. Pepsi, 7Up, Mirindę. Pod nakrętkami znajdują się kody, które mogą zamienić się w nagrody – dostęp do internetowego sklepu z muzyką Iplay.pl. Do wyboru są hity m.in. Dido, Madonny i Outkast, których można słuchać na komputerze, odtwarzaczu MP3 lub wypalić na CD. Łącznie piosenki nagrody trwają milion minut. W konkursie można wygrać także gadżety do telefonów komórkowych (dzwonki, tapety) oraz nagrody rzeczowe – m.in. Smart z zestawem audio i komputery iMac Mini. Wybierając taką mechanikę i nagrody w postaci elektronicznej, marketerowi przyświecał głównie cel wizerunkowy – popularność cyfrowej muzyki wśród młodych ludzi. Autorem projektu jest agencja interaktywna Digital One, część SMS realizuje agencja EL2, platformę internetową dostarcza Wirtualna Polska. PepsiCo to wicelider rynku napojów gazowanych z udziałami na poziomie 10 proc. Liderem pozostaje Coca-Cola, która ma 41 proc. udziałów (ilościowo dane: ACNielsen). (TW)