M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Google wabi partnerów z myślą o możliwej ekspansji w Chinach

( red. ) | 14 sierpnia 2018, 06:00

Wyszukiwarka, Gmail i YouTube są wciąż niedostępne dla ogółu Chińczyków, ale firma dostarcza narzędzia i wsparcie dla coraz większej liczby twórców aplikacji, producentów i reklamodawców.

Lokalni partnerzy mogą okazać się niezbędni dla powodzenia nowej strategii Google, która zakłada ekspansję na chińskim rynku. Jedną z wielu firm korzystających na dużą skalę z oprogramowania amerykańskiego giganta jest producent inteligentnych zegarków i głośników Mobvoi. Ponadto reklamy kupowane na platformie Google służą mu do pozyskiwania użytkowników poza Chinami.

Alphabet, spółka-matka Google, wycofała się z Chin osiem lat temu, protestując przeciw cenzurze internetu i inspirowanym przez władze atakom hakerskim. Obecnie w ramach projektu o kryptonimie “Dragonfly” Google testuje mobilną wersję wyszukiwarki, która odpowiadałaby wymogom chińskiej cenzury. Wskazanie na lokalnych partnerów jako przykładu przyczyniania się do rozwoju ekonomicznego kraju może posłużyć jako argument zyskujący przychylność chińskich władz. Problemem Google może być jednak także krytyka na domowym rynku. Ostatnio sześciu senatorów opublikowało list krytykujący współpracę firmy z chińskimi władzami w działaniach łamiących prawa człowieka.

Facebook, który również łakomym okiem spogląda na tamtejszy rynek, miał jak dotąd mniejsze sukcesy w budowaniu przyczółków do przyszłej ekspansji w Chinach. 

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,