Kraj

Budżet Ekstraklasy dwukrotnie większy

Największy państwowy bank i państwowy monopolista gier liczbowych hojnie wesprą krajowe kluby piłkarskie.

Budżet Ekstraklasy dwukrotnie większy
W drugiej połowie lipca Ekstraklasa SA, spółka zarządzająca rozgrywkami najwyższej ligi piłkarskiej w kraju, ogłosiła, że przedłużyła kontrakt ze sponsorem tytularnym, czyli Totalizatorem Sportowym (TS), państwowym monopolistą w dziedzinie gier liczbowych i na automatach.

TS sponsoruje Ekstraklasę już od pięciu lat, przez dwa pierwsze – z marką Keno, a od trzech lat – jako sponsor tytularny rozgrywek, które noszą miano Lotto Ekstraklasy. Marka Lotto będzie ona obecna na wszystkich 296 meczach w ramach 37 kolejek. Logotyp rozgrywek pozostaje m.in. na koszulkach wszystkich piłkarzy oraz w przestrzeni reklamowej wszystkich 16 stadionów. Logo rozgrywek Lotto Ekstraklasy będzie wciąż prezentowane podczas transmisji telewizyjnych z meczów w trakcie całego sezonu, a także za pośrednictwem wszelkich kanałów komunikacji prowadzonych przez kluby i ligę.

W tym roku do Totalizatora dołącza jednak drugi państwowy gigant – PKO BP, największy krajowy bank, kontrolowany przez Skarb Państwa. Będzie miał status partnera głównego. W ramach podpisanej umowy logotyp banku będzie obecny na koszulkach 16 drużyn, na wszystkich stadionach oraz w transmisjach z meczów.

W obu przypadkach umowy podpisano do końca sezonu 2020/2021. Totalizator Sportowy i PKO BP przejmują najważniejsze i największe świadczenia marketingowe na wszystkich stadionach w trakcie rozgrywek Ekstraklasy oraz będą korzystać z ekspozycji na koszulkach zawodników grających w lidze.

– W rezultacie będziemy realizować jeden z największych projektów sponsorskich w naszym kraju. Przy tak dużej wartości świadczeń naszym wspólnym celem będzie wykorzystanie wszelkich możliwości, by zapewnić jak najwięcej korzyści zarówno dla sponsorów, jak i kibiców – komentuje Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA.

Zarząd Ekstraklasy pochwalił się, że przedłużył na kolejny okres wszystkie umowy sponsorskie obowiązujące do końca sezonu 2017/18. W rezultacie parterami oficjalnymi Ekstraklasy pozostają dwie marki firmy Oshee (Oshee, Combu), Henryk Kania i Aztorin. Dzięki temu budżet sponsorski Ekstraklasy wzrósł w tym roku dwukrotnie.

Za sezon 2017/18 Ekstraklasa wypłaciła 16 klubom 150,5 mln zł (np. Legia Warszawa otrzymała 16,7 mln zł, Jagiellonia Białystok – 14,6 mln zł, Lech Poznań – 13,5 mln zł, Górnik Zabrze – 9,7 mln zł, a Wisła Kraków – 9,5 mln zł.

Budżet Ekstraklasy dwukrotnie większy
Większe zaangażowanie Totalizatora i pozyskanie nowego sponsora – PKO BP to m.in. rezultat “okrągłego stołu” nt. Ekstraklasy zorganizowanego w maju pod auspicjami premiera Matusza Morawieckiego.