M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Quicksilver przejmuje Rossignola, marki pozostaną rozdzielne

Serwis Dzienny | 30 maja 2005, 00:00

Amerykański koncern Quicksilver przejmuje francuskiego Rossignola. W wyniku przejęcia powstanie największy w świecie koncern produkujący sprzęt i odzież outdoorową. Quicksilver...

Amerykański koncern Quicksilver przejmuje francuskiego Rossignola. W wyniku przejęcia powstanie największy w świecie koncern produkujący sprzęt i odzież outdoorową. Quicksilver specjalizował się do tej pory przede wszystkim w produktach związanych ze sportami wodnymi (na czele z surfingiem). W Polsce od lat wyłącznym dystrybutorem obu firm jest PM Sport. Jak mówi Jacek Ruszel, sales manager PM Sport, zmiany na poziomie globalnym wpłyną też na biznes Quicksilvera i Rossignola w Polsce. - Spodziewam się bardziej spójnych strategii marketingowych, gdy już Rossignol i Quicksilver będą należeć do jednego właściciela. Ale na pewno pozostaną oddzielnymi brandami, utrzymane też zostaną logotypy i różne wizerunki tych marek. Rossignol to jednak przede wszystkim zima i góry, a Quicksilver - lato i woda - mówi Ruszel. Jego zdaniem w perspektywie kilku lat można się spodziewać, że Quicksilver otworzy własną filię w Polsce, jednak nie powinno to spowodować marginalizacji roli PM Sport, która zbudowała silną sieć dystrybucyjną. - Nasze wyniki sprzedażowe są bardzo dobre, od 2003 r. podwoiliśmy przychody i nie sądzimy, by Quicksilver chciał zrezygnować z naszej dystrybucji - mówi Ruszel. PM Sport jest dystrybutorem wielu marek sportowych, jednak Rossignol, Quicksilver i Roxy (silna submarka Quicksilvera, którą oznaczona jest damska linia produktów) stanowią zdecydowaną większość biznesu. Marka Rossignol jest numerem jeden pod względem sprzedaży nowych nart w Polsce. W 2003 r. PM Sport odnotował sprzedaż 23,4 tys. kompletów nart i 1250 kompletów snowboardu tej marki (cały rynek PM Sport szacował wtedy na 100 tys. nowych kompletów narciarskich rocznie i 10 tys. kompletów snowboardowych). 2004 r. przyniósł wzrost sprzedaży o kilkadziesiąt procent. Przed ostatnim sezonem zimowym PM Sport przeprowadziła kampanię odświeżającą wizerunek marki Rossignol, dobudowując do jej ekskluzywnego rysu skojarzenia "adrenalinowe" (komunikacja związana z rajdami samochodowymi) i "modowe" (nacisk na komunikowanie nietypowego designu przygotowywanego we współpracy z francuskim kreatorem mody Charles'em de Castel Bajac). Kreacja dla Rossignola jest przygotowywana częściowo centralnie, częściowo w Polsce przez freelancerów, media planował i kupował do tej pory Initiative Warszawa. (MG)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,