M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Meredith nabywcą magazynów G+J na rynku amerykańskim

Serwis Dzienny | 30 maja 2005, 00:00

Wartość czterech tytułów G+J USA, które kupi Meredith Corp., została ustalona na 350 mln dol. Meredith przejmie "Family Circle", "Parents",...

Wartość czterech tytułów G+J USA, które kupi Meredith Corp., została ustalona na 350 mln dol. Meredith przejmie "Family Circle", "Parents", "Child" i "Fitness". Spośród nich jedynie "Fitness" w ostatnim czasie podniósł sprzedaż o 4 proc., pozostałe traciły: "Child" (15,8 proc.), "Family Circle" (10,6 proc.), "Parents" (4 proc.). Rozbudują one kobiece portfolio Meredith, które tworzą już "Better Homes & Gardens" oraz "Ladies' Home Journal". Istnieje opcja, że Meredith przejmie również ekonomiczne magazyny amerykańskiego G+J, czyli "Fast Company" i "Inc." Całość transakcji ma się zakończyć do 30 czerwca br. Meredith stanie się drugim wydawnictwem w USA operującym w segmencie dla pań. W wydawnictwie dojdzie do reorganizacji struktury. Powstaną trzy grupy operacyjne docierające do określonych grup reklamodawców. Na przykład jedna z grup będzie oferować pakiet "Family Circle" i "Better Homes & Gardens". Kończy się 30-letnia obecność G+J w USA. Tamtejszy rynek nie okazał się, zwłaszcza w ostatnim czasie, szczęśliwy dla niemieckiego wydawcy, który miał kłopoty nie tylko ze spadkami sprzedaży swoich tytułów, ale też nagłośniono jego fałszerstwa dotyczące danych sprzedażowych. G+J koncentruje się na rynkach europejskich. Ostatnio podniósł udziały w Motor Presse Stuttgart. ("Advertising Age")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,