Przeprowadzone przez UOKiK postępowanie wykazało, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. Obie marki konkurują ze sobą i innymi podmiotami na rynku eleganckiej odzieży męskiej klasy średniej.
Vistula specjalizuje się w odzieży męskiej i damskiej oraz sprzedaży biżuterii i zegarków. Należą do niej marki: Lantier, Vesari, Wólczanka, Lambert, W.Kruk oraz Deni Cler (za pośrednictwem spółek zależnych). Głównym rynkiem zbytu dla produktów Grupy Vistula jest Polska.
Bytom działa na rynku odzieży męskiej. Sprzedaż prowadzi w sieci sklepów własnych i franczyzowych, a także za pośrednictwem własnego e-sklepu. Ponadto w niewielkiej skali sprzedaje hurtowo pod marką Intermoda. Bytom działa wyłącznie na terytorium Polski.
Fuzja ma polegać na przeniesieniu całego majątku spółki Bytom na Vistulę w zamian za akcje tej spółki. Zgodnie z informacją od spółek po transakcji na rynku nadal obecne będą obie marki.