M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PepsiCo przejmuje SodaStream

( red. ) | 21 sierpnia 2018, 06:00

Gigant FMCG wkracza w nowe rejony dzięki akwizycji wartej 3,2 mld dol.

PepsiCo chce zaznaczyć swoją obecność w zupełnie nowej kategorii rynkowej. Zdecydowało się na akwizycję marki SodaStream o wartości 3,2 mld dol. SodaStream to marka, która pozwala na samodzielne gazowanie wody w domu. Jej misją jest maksymalne ograniczenie zużycia plastiku. PepsiCo ma zapewnić marce dalszą ekspansję i wdrażanie przełomowych innowacji. SodaStream szacuje, że 12,5 miliona gospodarstw domowych na całym świecie używa swoich urządzeń do wytwarzania wody gazowanej, które są sprzedawane w 45 krajach i dla których firma produkuje i sprzedaje również skoncentrowane smaki.
Maszyna do nasycania napojów dwutlenkiem węgla została wynaleziona w Wielkiej Brytanii w 1903 r. i wyprodukowana w Peterborough. Po przejściu przez Cadbury-Schweppes marka została przejęta przez izraelskiego dystrybutora w Soda-Club w 1998 r. W 2010 r. z kolei przejął ją Nasdaq, ale nadal główna siedziba firmy znajduje się w Izraelu z globalnym marketingiem w rękach Matti Yahav, a firmą zarządza Daniel Birnbaum.
W 2017 r. SodaStream zwiększył wydatki na reklamę i promocję o 18 proc., do 76,7 mln dol.(vs. 2016). Do współpracy reklamowej zaproszono m.in. aktorów serialu "Gra o tron".
Marka SodaStream jest również obecna w Polsce – w MMP24 z 24 czerwca 2015 r. informowaliśmy o starcie telewizyjnej kampanii marki.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,