Zagranica

Google bada strategie reklam wideo za pomocą fikcyjnej marki pizzy

Dla marki Doktor Fork zespół Unskippable Labs stworzył 33 reklamy, które następnie wyświetlono na YouTubie, uzyskując 20 mln odsłon.

Google bada strategie reklam wideo za pomocą fikcyjnej marki pizzy
Eksperyment został przeprowadzony we współpracy z Nestle i Ryanem Elderem, wykładowcą marketingu Brigham Young University. Fikcyjna marka miała wolność w testowaniu wszelkich rozwiązań, a duża liczba wyświetleń na YouTubie zapewniła dotarcie do szerszej grupy osób niż w badaniach fokusowych. W eksperymencie skupiono się na dwóch głównych kwestiach: wpływie bodźców zmysłowych na skuteczność reklam (obszar badań naukowych Eldera) oraz “człowiek kontra jedzenie”, tzn. na ile ludzie powinny być obecni w reklamach produktów spożywczych.  

Wnioski płynące z eksperymentu to m.in.: stymulowanie wielu zmysłów jednocześnie działa lepiej niż skupienie się na jednym, “ugryź i uśmiechnij się” nie jest jedyną drogą, by pokazywać przyjemne doznania, ujęcia z bardzo bliskiej odległości są konieczne, młodzi odbiorcy bardziej niż starsi reagują na perspektywę pierwszoosobową (POV).

(TechCrunch)