M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Google bada strategie reklam wideo za pomocą fikcyjnej marki pizzy

( red. ) | 22 sierpnia 2018, 06:00

Dla marki Doktor Fork zespół Unskippable Labs stworzył 33 reklamy, które następnie wyświetlono na YouTubie, uzyskując 20 mln odsłon.

Eksperyment został przeprowadzony we współpracy z Nestle i Ryanem Elderem, wykładowcą marketingu Brigham Young University. Fikcyjna marka miała wolność w testowaniu wszelkich rozwiązań, a duża liczba wyświetleń na YouTubie zapewniła dotarcie do szerszej grupy osób niż w badaniach fokusowych. W eksperymencie skupiono się na dwóch głównych kwestiach: wpływie bodźców zmysłowych na skuteczność reklam (obszar badań naukowych Eldera) oraz "człowiek kontra jedzenie", tzn. na ile ludzie powinny być obecni w reklamach produktów spożywczych.  

Wnioski płynące z eksperymentu to m.in.: stymulowanie wielu zmysłów jednocześnie działa lepiej niż skupienie się na jednym, "ugryź i uśmiechnij się" nie jest jedyną drogą, by pokazywać przyjemne doznania, ujęcia z bardzo bliskiej odległości są konieczne, młodzi odbiorcy bardziej niż starsi reagują na perspektywę pierwszoosobową (POV).

(TechCrunch)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,