M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Sieć Spar raportuje wzrosty we wszystkich obszarach

Katarzyna Woźniak | 23 sierpnia 2018, 06:00

W porównaniu z analogicznym okresem minionego roku nastąpił wzrost obrotów - blisko o 15 proc.

Ubiegły rok, zgodnie z zapowiadanym przekroczeniem 1 mld zł obrotu, Spar Polska zamknął kwotą ponad 1,17 mld zł. Po 6 miesiącach 2018 r. sieć raportuje wzrosty we wszystkich obszarach.
W porównaniu z analogicznym okresem minionego roku nastąpił wzrost obrotów – z ponad 483 mln zł w 2017 r. do ponad 550 mln zł w 2018 r. To wzrost o blisko 15 proc. Taki wynik sieć miała odnotować dzięki zwiększeniu średniego koszyka zakupowego, a także zwiększeniu efektywności przejawiającej się wzrostem obrotów na metr kwadratowy powierzchni sklepów.
Sieć działająca w modelu franczyzowym w kolejnych miesiącach zamierza realizować przyjętą strategię rozwoju. W planach jest zamknięcie roku 2018 z obrotem o wartości ponad 1,2 mld zł. Sieć zgodnie z założeniami w dalszym ciągu największy nacisk kłaść będzie głównie na rozwój segmentów, które w ostatnich latach wykazują największą dynamikę wzrostu, czyli mniejsze supermarkety oraz sklepy typu convenience, zapewniające klientom wygodę i szybkość zakupów. Sieć w planach rozwojowych zakłada głównie rozbudowę formatów Spar Express oraz supermarketów Spar i Eurospar. Chce jednocześnie pamiętać o budowaniu wielkości sprzedaży sklepów już istniejących, przez zarządzanie powierzchnią sprzedaży, optymalizację jakości i ekspozycji produktów oraz wykorzystywanie potencjału marek własnych Spar i GK Bać-Pol.

Czytaj więcej na temat: