M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mundial wywindował oglądalność TVP

Maciej Burlikowski | 24 sierpnia 2018, 06:00

Zarówno TVN, jak i Polsat w minionym kwartale stracili.

Piłkarskie Mistrzostwa Świata FIFA, które były rozgrywane od 14 czerwca do 15 lipca br. w Rosji, a które na antenach otwartych (TVP1, TVP2 i TVP Sport) transmitowała Telewizji Polska SA, pozwoliły publicznemu nadawcy zwiększyć oglądalność kosztem konkurencyjnych stacji, m.in. Grupy Polsat i TVN.

Jak podlicza Nielsen Audience Measurement (NAM), w II kwartale br. oglądalność kanałów TVP wyniosła 22,3 proc. (SHR%, 16-49 lat, cała doba). Oznacza to wzrost o 3,3 pkt proc. rok do roku (w porównaniu z II kwartałem ub.r.). W tym samym czasie oglądalność Grupy Polsat zmalała o 0,1 pkt proc., do 24,2 proc., a Grupy TVN/Discovery o 1,3 pkt proc., do 26,3 proc. Oglądalność pozostałych kanałów kablowo-satelitarnych zmalała w tym czasie o 0,7 pkt proc., do 17,9 proc., a kanałów naziemnej telewizji o 1,2 pkt proc., do 9,3 proc.

Warto zauważyć, że II kwartał obejmował zaledwie 17 dni mundialu w czerwcu, kolejne 15 dni lipca miało już wpływ na wyniki liczone za III kwartał.

Czytaj więcej na temat: , ,