M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Tym razem telewizja Polsat słabiej niż rynek

Maciej Burlikowski | 24 sierpnia 2018, 06:00

W II kwartale br. Polsat zwiększył wpływy z reklam o 4,5 proc., a rynek urósł o 7,9 proc. Beneficjentem była TVP - dzięki mundialowi.

Przychody z reklamy i sponsoringu Telewizji Polsat w II kwartale br. wyniosły 321 mln zł, o 4,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Według szacunków domu mediowego Starcom rynek reklamy TV urósł w minionym kwartale o 7,9 proc. rok do roku.

Beneficjentem tego wzrostu była Telewizja Polska, której udało się zwiększyć oglądalność swoich kanałów dzięki transmisjom meczów piłkarskich Mistrzostw Świata FIFA w Rosji (14 czerwca – 15 lipca br.). Zarówno Telewizji Polsat, jak i grupie TVN/Discovery, a także pozostałym kanałom kablowo-satelitarnym i naziemnym (ogółem) w tym czasie oglądalność spadła.

Licząc za pełną pierwszą połowę roku, Polsat był jednak lepszy niż ogół rynku – jego wpływy reklamowe wzrosły o 9,1 proc. (suma: 591 mln zł), podczas gry rynek urósł o 8,7 proc. (wartość wg szacunków Starcomu: 2,203 mld zł).

Czytaj więcej na temat: ,