M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Coca-Cola wprowadziła na rynek w 2017 r. 500 napojów

( red. ) | 24 sierpnia 2018, 06:00

Większość z nich nie ma nic wspólnego z colą.

James Quincey, CEO Coca-Coli od maja 2017 r., uważa, że firma powinna pozbyć się nadmiernej ostrożności, wchodzić śmiało w nowe kategorie i szybciej wprowadzać na rynek nowe produkty. Zanim Quincey objął stery napojowego potentata, inwestorzy i analitycy krytykowali firmę z Atlanty za obstawanie przy słodzonych napojach pomimo wyraźnej zmiany trendów konsumenckich i stagnacji w globalnej sprzedaży. 

Liczba 500 rynkowych premier napojów w ub.r. jest rekordowa w historii firmy i większa o 25 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Nowe produkty to m.in. Sprite o smaku ogórkowym w Rosji, linia napojów na bazie serwatki w Brazylii, napój o smaku sezamowo-kokosowym w Chinach oraz słonawy cytrynowy tonik we Francji i Belgii. W Indiach pojawił się napój Maaza Chunky z cząstkami mango, którego konsystencja nawiązuje do powszechnego w tym kraju doświadczenia smakowego (wysysania miąższu owocu przez otwór wygryzioną w jego skórze). W br. Coca-Cola wprowadziła na rynki Europy i Wlk. Brytanii markę smoothie AdeZ, która zadebiutowała w Argentynie.

Dynamicznie wprowadzając nowe produkty, Coca-Cola wycofuje z półek te, które w firmowym żargonie określane są mianem "zombie". Firma wprowadziła na czołowych rynkach aktualizowane co kwartał listy produktów, które nie notują wzrostu od trzech lat. Przykładowo w regonie Bliskiego Wschodu i Afryki Coca-Cola planuje wyeliminowanie do końca br. 125 produktów.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,