M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mintel: nowe pokolenie użytkowników kosmetyków to AVID

Joanna Niewiadomska | 28 sierpnia 2018, 06:00

Zdaniem firmy rynek kosmetyków dla tej grupy, której nie należy mylić z milenialsami, jest dużo wart.

Agencja badawcza Mintel stworzyła akronim, który opisywać ma młode pokolenie konsumentów kosmetyków. Generacja AVID (approaching adulthood, video driven, influencer aware and digital natives) to osoby zbliżające się do dorosłości, studiujące czy rozpoczynające pracę, które zdaniem Mintela są w stanie sporo wydać na kosmetyki. Mintel wskazuje przykłady celebrytów, vlogerów i blogerów, takich jak Kylie Jenner i Zoella, których posty obserwują miliony takich osób. Generację AVID według Mintela napędza technologia wideo - z tutoriali uczą się tego, jak za pomocą trików dbać o siebie niezależnie od typu urody. Jednocześnie podczas gdy poprzednie pokolenia dorastały z czasopismami i celebrytami, a potem z mediami społecznościowymi, dziś autorytetami w dziedzinie piękna stają się dla nich influencerzy – jako bardziej realne i bliskie, a jednocześnie wpływowe osoby. Jako "cyfrowi tubylcy" rozumieją nowe media, są ostrożni w wymianie danych, świadomi hacków i obawiający się śledzących je marek. Błędnie kojarzy się ich z „generacją selfie”, gdy w rzeczywistości są już mniej niż oni skłonni do upubliczniania życia w internecie.

 – Oprócz tradycyjnych problemów, które dotykają nastolatków, młodzi ludzie muszą  poradzić sobie z negatywnymi zjawiskami, które rozwiązać mogłaby także branża kosmetyczna. Zniekształcony obraz piękna, przez ciągłe stosowanie filtrów fotograficznych i programów do obróbki zdjęć, został wzmocniony przez dominację mediów społecznościowych - mówi Charlotte Libby, global beauty analyst Mintela. Jej zdaniem konsumenci AVID przywiązywać mają większą wagę do przyjemnych aspektów piękna, do zabiegów upiększających, zamiast  tych, które zmieniają wygląd. Dlatego AVID skłaniają się według Mintela ku markom "multisensorycznym", prowadzącym wielowymiarową komunikację, angażującym się w dialog, oferującym ciekawe, przyjemne, interaktywne  produkty oraz mającym doświadczenie w sprzedaży.  

(Mintel)

 

Czytaj więcej na temat: