Zagranica

Lidl po pięciu latach żegna się z TBWA

W Wielkiej Brytanii sieć rozesłała brief do agencji - do wzięcia jest budżet o wartości 70 mln funtów.

W Wielkiej Brytanii sieć dyskontowa Lidl po pięciu latach żegna się z agencją TBWA London. Marketer ogłosił przetarg na obsługę kreatywną. Do wzięcia jest budżet o wartości 70 mln funtów. Obecna agencja nie startuje w tym przetargu.
Według danych Kantar Worldpanel Lidl zwiększył swój udział w wydatkach klientów supermarketów z 3,1 proc. w 2013 r. do 5,5 proc. w lecie tego roku. Kampania marketingowa TBWA dla Lidla wygrała nagrodę Silver IPA Effectiveness Award w 2016 r. i poskutkowała wzrostem sprzedaży o 2,7 mld funtów. Lidla w Wielkiej Brytanii wyprzedził jednak jego konkurent Aldi, którego udział rynkowy w tym samym czasie zwiększył się z 3,6 proc. do 7,6 proc.
Przetarg jest zapowiedzią kolejnej wielkiej zmiany w reklamowym krajobrazie w Wielkiej Brytanii – niedawno Asda zrezygnowała ze współpracy z Saatchi & Saatchi po dwóch latach, a rozpoczęła współpracę z Abbott Mead Vickers BBDO, który z kolei pracował dla Sainsbury’s przez 40 lat do 2016 r.
Przetarg kreatywny został ogłoszony dwa miesiące po tym, jak Lidl przeniósł swój budżet mediowy do OMD UK ze Starcomu (Starcom wciąż jeszcze kupuje dla Lidla media na Wyspach).

(Campaign)