Zagranica

Starbucks odchudza Frappuccino

W celu obniżenia zawartości cukru w napoju kawowym przetestowano 20 rodzajów śmietany i 70 wersji aromatu waniliowego.

Niektóre wersje klasycznego Frappuccino oferowanego w barach sieci zawierają ponad dwa razy tyle cukru ile standardowy baton Snickers i o wiele więcej kalorii. Przykładowo półlitrowy (470 ml) kubek Mocha Frappuccino zawiera 410 kalorii, podczas gdy w nieco ponad 50-gramowym Snickersie jest 250 kalorii.

Frappuccino to jeden z kluczowych produktów w ofercie sieci, dlatego operacja jego “odchudzenia” – adresowana do klientów zaniepokojonych wysoką kalorycznością napoju – poprzedzają drobiazgowe badania. Starbucks testuje obecnie bardziej dietetyczną wersję Frappuccino wśród klientów 600 lokali w stanach Kalifornia, Missouri i Rhode Island. O smaku napoju w dużym stopniu decyduje (i zarazem przyczynia się do jego kaloryczności) używany w nim syrop, obecnie zastąpiony mniej kalorycznym naturalnym aromatem waniliowym lub orzechowym. Sieć opracowała też nową butelkę z dozownikiem zapewniającym dokładne odmierzanie porcji aromatu. 470-mililitrowa porcja “odchudzonego” Frappuccino zawiera w porównaniu z poprzednią o 50 kalorii, 18 g cukru i 150 mg sodu mniej.

W roku obrachunkowym 2015 sprzedaż Frappuccino w amerykańskich lokalach sieci wzrosła o 17 proc. i wygenerowała 14 proc. ich przychodów. W br. do maja sprzedaż Frappuccino spadła o 3 proc. i napój przynosi obecnie 11 proc. przychodów sieci.

(WSJ)