Zagranica

Mark Read sukcesorem Sorrella w WPP?

Oczekuje się, że w przyszłym tygodniu WPP potwierdzi powołanie Marka Reada na funkcję CEO giganta reklamowego.

Największa na świecie grupa agencji reklamowych zakończyła poszukiwania następcy Martina Sorrella. Jak wykazują komentatorzy “Campaign”, w pierwszych dniach września WPP najprawdopodobniej potwierdzi wybór Marka Reada na stanowisko CEO WPP.
Rzecznik WPP odmówił komentarza przed wydaniem oświadczenia na giełdzie, które ma zostać ogłoszone 4 września, kiedy grupa ogłosi półroczne wyniki.
Od czasu nagłego odejścia byłego dyrektora generalnego Martina Sorrella w kwietniu, który przez 32 lata był szefem holdingu, Read był wymieniany jako osoba, która może zastapić Sorrella.  
Po odejściu Sorrella Read awansował na stanowisko dyrektora operacyjnego Wundermana. Pracował w WPP od 1989 do 1995 r. i dołączył do grupy ponownie w 2002 r. Od 2006 do 2015 r. zasiadał w zarządzie, po czym ustąpił ze stanowiska na rzecz Wundermana. Pracował również w agencjach Ogilvy & Mather oraz Hill & Knowlton w Londynie. Był też dyrektorem w dziale doradztwa Booz-Allen & Hamilton.

(Campaign)