Koncern Microsoft na jesień tego roku planuje światową premierę nowej generacji swojej konsoli do gier Xbox 360. Według amerykańskiego magazynu “Advertising Age” nowa konsola Microsoftu będzie miała bardzo rozbudowane funkcje: gry wideo, odtwarzanie DVD, muzyki z kompaktów CD, a nawet specjalne złącza do odtwarzaczy muzyki cyfrowej takich jak iPod firmy Apple oraz do cyfrowych kamer wideo, a także możliwości bezprzewodowej transmisji wi-fi. Jak nigdy do tej pory Microsoft chce też mocno wykorzystywać reklamowe zastosowania systemu XBox – cytowany przez “Advertising Age” Peter Moore, corporate vice president odpowiedzialny w Microsofcie za Xbox, jako przykład podaje projekt, który ma wystartować jesienią wraz z premierą Xbox 360 – chodzi o cykl wirtualnych wyścigów samochodowych: Microsoft zakłada, że za 10 dol. wpisowego do rywalizacji przystąpi ćwierć miliona osób (będzie to 30 etapów wyścigów 1:1, a 16 finalistow będzie walczyć o milion dolarów nagrody). Według Moore’a sponsorem cyklu został jeden ze światowych koncernów motoryzacyjnych. Przez pół roku 250 tys. osób, fanów samochodów, będzie żyć tymi wyścigami i na bieżąco będzie uczestniczyło i śledziło tę rywalizację – to idealna widownia dla sponsora. Jak powiedziała nam Barbara Napiórkowska, dyrektor działu business and marketing organization, w Polsce Xbox 360 pojawi się w sprzedaży dopiero w przyszłym roku i na razie firma nie ma jeszcze żadnych planów reklamowych z nim związanych. Do ofensywy przygotowuje się też światowy rywal Microsoftu w grupie konsoli – Sony Corp. jeszcze w tym roku zamierza wypuścić nową generację Sony PlayStation 3, która również będzie umożliwiała wieloosobowe rozgrywki przez internet. Według raportów DFC Sony jest globalnym liderem na rynku konsoli do gier – ma 68 proc. światowego rynku, a Microsoft – 17 proc. (MB, “Advertising Age”)