Kraj

Nowa generacja konsoli Microsoftu Xbox 360, nowe możliwości dla sponsorów

Koncern Microsoft na jesień tego roku planuje światową premierę nowej generacji swojej konsoli do gier Xbox 360. Według amerykańskiego magazynu...

Koncern Microsoft na jesień tego roku planuje światową premierę nowej generacji swojej konsoli do gier Xbox 360. Według amerykańskiego magazynu “Advertising Age” nowa konsola Microsoftu będzie miała bardzo rozbudowane funkcje: gry wideo, odtwarzanie DVD, muzyki z kompaktów CD, a nawet specjalne złącza do odtwarzaczy muzyki cyfrowej takich jak iPod firmy Apple oraz do cyfrowych kamer wideo, a także możliwości bezprzewodowej transmisji wi-fi. Jak nigdy do tej pory Microsoft chce też mocno wykorzystywać reklamowe zastosowania systemu XBox – cytowany przez “Advertising Age” Peter Moore, corporate vice president odpowiedzialny w Microsofcie za Xbox, jako przykład podaje projekt, który ma wystartować jesienią wraz z premierą Xbox 360 – chodzi o cykl wirtualnych wyścigów samochodowych: Microsoft zakłada, że za 10 dol. wpisowego do rywalizacji przystąpi ćwierć miliona osób (będzie to 30 etapów wyścigów 1:1, a 16 finalistow będzie walczyć o milion dolarów nagrody). Według Moore’a sponsorem cyklu został jeden ze światowych koncernów motoryzacyjnych. Przez pół roku 250 tys. osób, fanów samochodów, będzie żyć tymi wyścigami i na bieżąco będzie uczestniczyło i śledziło tę rywalizację – to idealna widownia dla sponsora. Jak powiedziała nam Barbara Napiórkowska, dyrektor działu business and marketing organization, w Polsce Xbox 360 pojawi się w sprzedaży dopiero w przyszłym roku i na razie firma nie ma jeszcze żadnych planów reklamowych z nim związanych. Do ofensywy przygotowuje się też światowy rywal Microsoftu w grupie konsoli – Sony Corp. jeszcze w tym roku zamierza wypuścić nową generację Sony PlayStation 3, która również będzie umożliwiała wieloosobowe rozgrywki przez internet. Według raportów DFC Sony jest globalnym liderem na rynku konsoli do gier – ma 68 proc. światowego rynku, a Microsoft – 17 proc. (MB, “Advertising Age”)