Kraj

Warszawskie domy kultury we wspólnej kampanii

Startują rozległe działania instytucji publicznych, które mają za zadanie odświeżyć wizerunek domów kultury.

Warszawskie domy kultury połączyły siły na potrzeby realizacji kampanii informacyjno-społecznej realizowanej pod hasłem “(Na)dajemy kulturę!”. Celem działań jest prezentacja instytucji kultury jako jednostek nowoczesnych, inspirujących, dawno już oderwanych od utrwalonej wizji PRL-owskich zakurzonych instytucji. Jak poinformowało biuro prasowe projektu, “Warszawskie domy kultury to coś więcej niż sieć. To oddolna inicjatywa pracowników działających na rzecz rozwoju publiczności w dzielnicowych ośrodkach kultury, które – mimo że różnią się od siebie wieloma rzeczami: wielkością, repertuarem, sposobem zarządzania czy wysokością dotacji – mają wspólną misję, wartości, a także grupy docelowe, do których kierują swoje działania”.
Wspólna kampania ma informować o rozległej ofercie kulturalnej: warsztatach i zajęciach dla dzieci, koncertach, spektaklach, stand-upach, wystawach, zajęciach z robotyki, animacji komputerowej, social media, a także urban jungle, warsztatach chustowania czy innych aktywności, którymi interesują się mieszkańcy stolicy. Kampania ma przekonywać, że współczesne domy kultury to miejsca żywe, otwarte na lokalną społeczność, podążające za trendami i wskazujące kierunki działań.
Kampania wizerunkowa warszawskich domów kultury rusza we wrześniu 2018 r. od startu nowej wspólnej strony internetowej www.nadajemykulture.pl, na której można wyszukać dom kultury w swojej dzielnicy. We wrześniu w większości domów kultury odbywają się także dni otwarte, podczas których każda instytucja prezentuje ofertę całorocznych zajęć: można spotkać się z instruktorami i pracownikami, zgłosić swoje pomysły czy porozmawiać z menedżerami i instruktorami.
Akcja przygotowana jest wspólnie przez zespoły poszczególnych domów kultury. Działania komunikowane są przez stronę WWW, opracowano również specjalny dodatek do “Naszego Miasta”, pojawią się plakaty, ulotki, zostanie również uruchomiona kampania w social mediach. Za koordynację działań PR-owych odpowiada Patrycja Sawicka-Sikora z agencji BW PR.