Kraj

KP SA rozpoczęła serię letnich działań reklamowych dla marki Lech

W telewizji oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej rozpoczęła się kampania reklamowa marki piwa Lech należącej do Kompanii Piwowarskiej SA (KP...

W telewizji oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej rozpoczęła się kampania reklamowa marki piwa Lech należącej do Kompanii Piwowarskiej SA (KP SA). – Rozpoczęte działania mają na celu wzmocnienie wizerunku marki po jej ubiegłorocznym relaunchu i wpłynięcie na wzrost sprzedaży piwa. Docelowo chcielibyśmy, aby Lech stał się trzecią marką piwa w Polsce – powiedział Paweł Kwiatkowski, public affairs manager KP SA. Kampania przebiega pod hasłem “Będzie się działo orzeźwiająco”, od strony kreatywnej przygotowała ją agencja reklamowa Cytryna. Jest to kontynuacja działań podejmowanych w ramach platformy komunikacyjnej Lecha “Będzie się działo” rozpoczętych jesienią ub.r. Nowy spot pt. “Wodospad” będzie emitowany w stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN Siedem, Polsat, Polsat Sport, Discovery, Planete oraz Viva i MTV, a także w kinach w całym kraju. Dodatkowo kampania będzie prowadzona także w internecie oraz w hipermarketach, w których przygotowana zostanie specjalna promocja. Każdy konsument, który pokona zainstalowaną na stoisku wodną kaskadę, dostanie butelkę Lecha. Joanna Pudlak, specjalista ds. public relations w KP SA, nie ujawniła, jaka firma będzie odpowiadać za działania w hipermarketach. Na sezon wakacyjny przygotowanych jest szereg innych działań marketingowych, m.in. seria eventów Lech Beach Soccer w miejscowościach turystycznych oraz ciekawy projekt z wykorzystaniem ambient mediów – szczegóły na ten temat nie zostały ujawnione. Planowaniem i zakupem mediów dla KP SA zajmuje się Starcom. W kwietniu udział marki Lech w rynku piwnym wynosił 5,73 proc., dawało to jej piąte miejsce za markami: Tyskie (KP SA) – 13,80 proc., Dojlidy Żubr (KP SA) – 8,82 proc., Tatra Pils (Grupa Żywiec SA) – 6,48 proc. i Żywiec (Grupa Żywiec SA) – 6,40 proc. (źródło: KP SA wg ACNielsena). (PR)