M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Ministerstwo Finansów szuka wykonawcy kampanii

Maciej Burlikowski | 14 września 2018, 06:00

Na jej przygotowanie resort ma 400 tys. zł.

Ministerstwo Finansów planuje w przyszłym roku kampanię, by spopularyzować wśród podatników możliwość wypełniania ich zeznań podatkowych PIT przez urząd skarbowy (nie będą musieli robić tego samodzielnie). Służy do tego platforma e-PIT. Resort szuka wykonawcy do przygotowania kreacji (pomysłu) oraz realizacji spotów do emisji w telewizji, internecie, radiu oraz kinach, a także na telebimach. Mają zachęcać podatników do skorzystania z programu "Twój e-PIT". Mają być utrzymane w lekkiej, zabawnej konwencji. Agencja (lub dom produkcyjny) powinny opracować spójną koncepcję i hasło całej kampanii. Chętni mają czas na złożenie oferty do 1 października br. 80 proc. kryterium oceny będzie stanowić atrakcyjność pomysłu kreatywnego, a 20 proc. - cena. Wadium nie jest wymagane. Kampanię, w tym spoty, trzeba będzie przygotować do 21 grudnia br.

Na przygotowanie tej kampanii Ministerstwo Finansów przeznaczy do 400 tys. zł.  

Usługa Twój e-PIT będzie polegała na tym, że to urząd skarbowy będzie wypełniał za podatnika jego zeznanie podatkowe. Ministerstwo Finansów szacuje, że blisko 25 proc. podatników rozliczających się indywidualnie i niekorzystających z żadnych ulg i odliczeń nie będzie musiało robić nic, aby rozliczyć się z tytułu podatku dochodowego, a kolejne 25 proc. podatników - osoby rozliczające się wspólnie z małżonkiem i niekorzystające z żadnych ulg i odliczeń - będzie mogło zakończyć coroczne rozliczenie podatkowe za pomocą dwóch kliknięć.
W Polsce od kilku lat systematycznie rośnie popularność składania rocznych zeznań podatkowych PIT przez internet (e-PIT) - według danych Ministerstwa Finansów zeznania PIT-37 za ubiegły rok złożyło elektronicznie ponad 8,2 mln podatników, a w formie papierowej - blisko 14 mln. 

Czytaj więcej na temat: ,