Kraj

ARC: polski klient zna średnio 16 marek sieci handlowych

Lidl, Biedronka, Auchan, Tesco i Kaufland to ich ulubione sklepy.

Z ostatniego “Monitora sieci handlowych” opracowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy cenią małe niesieciowe sklepy osiedlowe za sprawną i miłą obsługę, smaczne pieczywo oraz jako miejsca, w których można zrobić zakupy “po drodze”. Sieci handlowe wyróżniają się ich zdaniem innymi cechami: Biedronka oferuje najlepsze ceny i najbardziej atrakcyjne promocje, na duże zakupy spożywczo-przemysłowe najlepiej jest wybrać się do Auchan, a Tesco i Kaufland wyróżniają się szerokim wyborem produktów i kategorii. Jednak siecią, która ma zdecydowanie najwięcej promotorów wśród klientów, jest Lidl. 

– Polski rynek handlu detalicznego jest bardzo konkurencyjny – przecięty shopper zna 16 różnych marek sieci handlowych, a w ciągu ostatnich 30 dni skorzystał z aż 5 różnych sieci – komentuje Filip Owczarek, badacz z ARC Rynek i Opinia. 

ARC: polski klient zna średnio 16 marek sieci handlowych

Za niskie ceny najwięcej ankietowanych ceni Biedronkę (78 proc.) i Kauflanda (72 proc.). Trzecie miejsce zajmują ex equo Lidl i Tesco (71 proc.). Zapytani o sprawną i miłą obsługę Polacy najczęściej wskazują małe, osiedlowe, niesieciowe sklepy (81 proc.), Piotra i Pawła (79 proc.) oraz Społem (77 proc.). 

ARC: polski klient zna średnio 16 marek sieci handlowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Badanie zostało przeprowadzone w lipcu 2018 r. przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) wśród mieszkańców miejscowości powyżej 5 tysięcy mieszkańców, próba N=2554. Wywiady przeprowadzono z osobami wieku 18+, odpowiedzialnymi za decyzje zakupowe oraz wybór marki sklepu, w którym dokonywane są zakupy spożywczo-przemysłowe.