M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nestle rozważa sprzedaż działu produktów do pielęgnacji skóry

( red. ) | 21 września 2018, 06:00

Wartość transakcji może zdaniem analityków sięgnąć 4,1 mld franków szwajcarskich.

Oficjalnie mowa jest o przeglądzie biznesu, ale w praktyce często prowadzi to do pozbycia się aktywów. Dział, obejmujący marki preparatów do pielęgnacji skóry twarzy Cetaphil i Proactiv, wygenerował w 2017 r. przychody w kwocie 2,7 mld franków szwajcarskich (2,79 mld dol.).

Nestlé, którego przychody w ub.r. sięgnęły 90 mld franków szwajcarskich, ogranicza obecnie asortyment produktowy, koncentrując się na obszarach zapewniających szybkie wzrosty, w tym kawie, wodzie butelkowanej i karmie dla zwierząt. 17 września koncern ogłosił, że biznes ubezpieczeniowy Gerber Life Insurance zostanie przejęty za 1,55 mld dol. przez Western & Southern Financial Group. W styczniu br. Ferrero kupiło od Nestlé  za 2,8 mld dol. amerykański dział produkcji słodyczy (m.in marki Butterfinger i Baby Ruth).

Jednocześnie szwajcarski koncern dokonał kilku znaczących akwizycji, zwłaszcza w sektorze kawowym. W maju br. kupił za ponad 7 mld dol. prawa do sprzedaży napojów kawowych i herbacianych marki Starbucks. W ub.r. Nestlé przejęło większościowy pakiet akcji amerykańskiej sieci kawiarni i palarni kawy Blue Bottle Coffee.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,