M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Eurocash chce dokonać przełomu na rynku nową platformą B2B

Joanna Niewiadomska | 25 września 2018, 06:00

Eurocash.pl wyposażać ma niezależnych detalistów w dane niedostępne dla dyrektorów dyrektorom sieci handlowych.

Eurocash zaprezentował nową platformę B2B - Eurocash.pl. Od 24 września br., po fazie testów,  z narzędzia w które Grupa zainwestowała 15 mln zł., korzystać mogą wszyscy klienci Eurocash Dystrybucja.

- Dla Eurocash i całego rynku to moment przełomowy, bo od dziś właściciel sklepu małoformatowego ma więcej informacji o rynku niż dyrektor dużej sieci handlowej – powiedział Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash.

Już wcześniej kanały elektroniczne Eurocash Dystrybucja (platforma eHurt i wdrożona w ub. r. aplikacja) generowały - jak mówi Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja  -  3 mld zł obrotu rocznie. Nowa platforma przekonać ma do elektronicznego zarządzania sklepem i zamówieniami kolejnych klientów. Platforma eurocash.pl będzie dostępna w trzech wersjach: online, cloud i mobile.

Eurocash.pl ma być czymś więcej niż miejscem składania zamówień.  Moduł "w Twoje okolicy" dostarczać ma na przykład detalistom pogłębionych informacji o ich najbliższym otoczeniu konkurencyjnym - od dostępu do aktualizowanych gazetek promocyjnych okolicznych sklepów, listy najlepiej sprzedających się w okolicy produktów,  przez dane demograficzne, po rekomendacje wynikające z analizy tychże. Inteligentna (ucząca się m.in. "skrótów myślowych" zamawiającego) wyszukiwarka i listy zakupowe oparte na zaawansowanych algorytmach skrócić mają - w przyszłości nawet do jednego kliknięcia - czas dokonywania zamówień. Dostępność Eurocash.pl w aplikacji zwiększyć ma mobilność właścicieli sklepów. Platforma umożliwia analizę danych w czasie rzeczywistym, bezpieczny transfer danych, współdzielenie dokumentów czy separację danych. System wykorzystuje takie metody komunikacji jak powiadomienia „push” (wysyłane przez aplikację mobilną i web), czat, SMS oraz e-mail. Dzięki temu ważne informacje docierają do klientów bez zwłoki bez względu na to czy w danym momencie są online.

- Już dawno przestaliśmy mówić o naszej konkurencyjności, jako konkurencyjności grupy. Najistotniejsza jest dla nas konkurencyjność naszych klientów, bo tylko dzięki niej możemy funkcjonować - tłumaczył Luis Amaral dodając, że w założeniach nowa platforma ma się przyczynić do takich oszczędności czasu i środków klientów Eurocashu, by mogli oni myśleć o rozwoju swoich firm, np. o otwieraniu kolejnych sklepów. W przyszłości grupa planuje także udostępnienie  narzędzia klientom swoich pozostałych jednostek biznesowych

Eurocash Dystrybucja należy do Grupy Eurocash, największej polskiej spółki zajmującej się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Grupę Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami, jak: ABC, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.