M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Agora inwestuje w Czechach

Maciej Burlikowski | 26 września 2018, 06:00

Za 4,4 mln euro kupi 24 proc. udziałów w spółce ROI Hunter zajmującej się rozwiązaniami marketingowymi dla e-commerce.

Agora SA, wydawca m.in. "Gazety Wyborczej", właściciel sieci rozgłośni radiowych, firmy reklamy outdoorowej AMS, portalu Gazeta.pl oraz sieci kin Helios, zdecydowała się zainwestować równowartość 4,4 mln euro w zakup 24 proc. udziałów czeskiej spółki ROI Hunter, dostawcy rozwiązań marketingowych dla branży e-commerce.

- ROI Hunter to inwestycja w dynamicznie rozwijające się technologie marketingowe, które w strategii Grupy Agora wskazaliśmy jako jeden z głównych kierunków rozwoju w obszarze usług B2B. Inwestycja Agory w spółkę przyspieszy jej ekspansję zagraniczną oraz dalszą rozbudowę produktu - mówi Agnieszka Sadowska z zarządu Agory.

ROI Hunter to operator platformy marketingowej umożliwiającej firmom z branży e-commerce promowanie i sprzedaż produktów za pośrednictwem Google i Facebooka dzięki narzędziom do kreacji kampanii i analizy danych. Czeska firma współpracuje już z ponad 250 firmami z sektora e-commerce, wśród których znajdują się takie podmioty, jak Allegro, Souq i Sports Direct, wspomagając je w zakupie efektywnej reklamy w różnych kanałach.

Agora podkreśla, że inwestycja w czeską spółkę to kolejny krok do zbudowania pozycji na rynku usług B2B. Agora jest już udziałowcem spółki Yieldbird - jednej z najszybciej rozwijających się firm specjalizujących się w optymalizacji zasobów reklamowych wydawców.

Czytaj więcej na temat: