M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Dunkin' rezygnuje z Donuts w nazwie marki

Paweł Piasecki | 27 września 2018, 06:00

Sieć chce skoncentrować się na ofercie on-the-go, głównie kawie i innych napojach.

Zmiana nazwy na Dunkin' oficjalnie wejdzie w życie w styczniu 2019 r. Nowe logo marki i identyfikacja wizualna pojawią się na opakowaniach (także w skróconej formie Dnkn'), na stronie internetowej, w reklamach i w mediach społecznościowych. Następnie będą stopniowo wprowadzane na nowo otwieranych i odświeżonych lokalach w Stanach Zjednoczonych, a potem na całym świecie. Zachowane zostaną silnie kojarzone z marką kolory różowy i pomarańczowy oraz liternictwo wprowadzone w 1973 r. 

Rebranding został przeprowadzony we współpracy z agencjami Jones Knowles Ritchie (JKR), BBDO New York i Arc Worldwide. Jest częścią strategii firmy przewidującej uproszczenie menu, większy nacisk na napoje kawowe (Cold Brew Coffee, Nitro Coffee) i herbaty mrożone, wprowadzenie dostępnych tylko w tej sieci produktów (Donut Fries) oraz promocję zamówień poprzez aplikację mobilną z szybszą obsługą w osobnej strefie lokalu.

Firma zapewnia, że chociaż słowo "donuts" zniknie z jej nazwy, pączki z dziurką pozostaną ważną pozycją w jej ofercie. Dunkin' jest największym detalicznym sprzedawcą pączków w Stanach Zjednoczonych, a w skali globalnej sprzedaje rocznie 2,9 mld pączków (donuty i munchkins). Sieć nosząca nazwę Dunkin' Donuts od 1950 r. ma obecnie 12,6 tys. lokali w 46 krajach na świecie. W sierpniu br., po trzech latach działalności, zdecydowała się zamknąć lokale w Polsce.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,