Zagranica

Coca-Cola chce rosnąć w segmencie niegazowanych napojów owocowych

Coca-Cola we Francji podpisała porozumienie z Alize z związku z planami przejęcia Tropico.

Coca-Cola chce rosnąć w segmencie niegazowanych napojów owocowych
Coca-Cola we Francji zawarła porozumienie z Alizé w celu przejęcia marki napojów Tropico. To kolejny ruch, który ma na celu ukierunkowanie marketera na wzrost w sektorze niegazowanych napojów owocowych.
Produkty marki Tropico są dostępne w puszkach i butelkach PET we Francji i w Belgii. Jak twierdzą analitycy, marka wygenerowała w zeszłym roku przychód w wysokości ok. 34 mln dolarów.
Na razie przejęcie dotyczy francuskiego rynku, ale Coca-Cola planuje serie przejęć marek niegazowanych napojów owocowych na całym świecie. To kontynuacja strategii dywersyfikacji portfela napojów w odpowiedzi na trendy konsumenckie.
Na początku miesiąca Coca-Cola poinformowała o decyzji zakupu sieci kawowej Costa Coffee, a wartość transakcji szacuje się na 3,9 mld funtów. Cola weszła również na rynek napojów typu komucha – kupiła australijska markę Organic & Raw Trading Co, która ma w portfolio markę Mojo.
Coca-Cola poinformowała również, że jej uwagę zwrócił silny trend rosnącej popularności niepsychoaktywnego CBD jako składnika napojów funkcjonalnych typu wellness na całym świecie. Firma nie wyklucza, że podejmie działania, aby opracować recepturę napojów zawierających marihuanę.

(Retail Update)