Kraj

Europejczyków łączą wartości - wynika z badań grupy Euro RSCG i sieci TNS

Grupa Euro RSCG i sieć TNS przeprowadziły badania systemu wartości Europejczyków. W Polsce realizacją projektu zajęła się firma TNS OBOP....

Grupa Euro RSCG i sieć TNS przeprowadziły badania systemu wartości Europejczyków. W Polsce realizacją projektu zajęła się firma TNS OBOP. Badania dotyczyły zarówno poglądów na kwestie związane z etyką, stosunkiem do tradycji, jak i akceptacją zasad gospodarki wolnorynkowej. Z uzyskanych danych wynika, że nacje europejskie, w tym Polacy, mają ze sobą wiele wspólnego. Polaków wyróżnia afirmacja religii i tradycjonalizm w kwestiach etycznych (pod tym względem jesteśmy porównywalni jedynie z Portugalią), ale jednocześnie ponadprzeciętna akceptacja wolnego rynku. W związku z tym wartości wyznawane przez Polaków są najbliższe “standardom” amerykańskim (na tym rynku prowadzone były także badania). Dzięki badaniu agencja Euro RSCG Warsaw dokonała segmentacji Polaków na cztery grupy, która może być pomocna w planowaniu strategicznych działań marketingowych. (TW)