M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Partner of Promotion z największym fee income w badaniu ZFPR

Joanna Niewiadomska | 1 października 2018, 06:00

Na podium w zestawieniu indywidualnym także MSL Group i H+K Strategies. Grupowo - Walk, Grupa InnerCorp oraz 38 Group.

Według raportu Związku Firm Public Relations "Ranking agencji PR według fee income - 2017" najbardziej dochodową firmą w branży w rankingu indywidualnym jest Partner of Promotion z fee income na poziomie 21 mln zł. Drugie miejsce zajęła agencja MSL Group z fee income o wartości 16 mln zł. Trzecie miejsce przypadło Hill + Knowlton Stategies (8,6 mln zł).
W rankingu grup agencji PR na pierwszym miejscu wg kryterium fee income uplasowała się grupa Walk z wynikiem 11,5 mln zł. Drugie miejsce zajęła Grupa InnerCorp z 7,8 mln zł, a trzecie 38 Group z wynikiem 6,7 mln zł.

Raport za rok 2017 był szóstym, jaki dotąd przygotował Związek Firm Public Relations. W tym roku po raz pierwszy przygotowano dwie klasyfikacje: dla podmiotów indywidualnych i grup kapitałowych. W rankingu wzięło udział 17 agencji PR oraz 5 grup. Łączne „fee income” (różnicę pomiędzy przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi) za 2017 r. wyniosło 128,6 mln zł, dając wzrost o 7,45 proc. w stosunku do 2016 r.

W ramach realizacji projektu przeprowadzono dziesięć audytów dla wybranych losowo agencji PR. Metodologia rankingu była oparta na zebranych danych, takich jak: wielkość przychodów netto ze sprzedaży usług w tysiącach złotych w 2017 r. (zgodnie z CIT8) z pominięciem pozostałych przychodów operacyjnych i finansowych, wartość wskaźnika fee income za rok 2017, pięciu głównych klientów agencji.

 

 

Czytaj więcej na temat: