Rusza druga odsłona kampanii Avivy “Wiem, czym oddycham”, która obejmuje konkurs na czujniki jakości powietrza, billboard pochłaniający smog w Warszawie, bieg w maskach AirRun w Krakowie i wsparcie dla spirometrycznych badań płuc w całej Polsce. Jeszcze w październiku dodatkowo wzmocnić ma ją kampania telewizyjna.
W konkursie skierowanym do lokalnych społeczności do zdobycia jest 100 czujników jakości powietrza. Aviva zaprasza do udziału szczególnie szkoły, przedszkola, świetlice, gminy, organizacje pozarządowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, które zgłaszać sie mogą przez stronę wiemczymoddycham.pl. Czujniki zostaną zamontowane w miejscach, które zdobędą największe poparcie w głosowaniu internetowym. Dodatkowo, 50 szkół podstawowych z największą liczbą głosów w skali kraju otrzymać ma wewnętrzne sensory jakości powietrza.
W centrum Warszawy, obok skrzyżowania Alei Jerozolimskich i al. Jana Pawła II, stanął pierwszy w Polsce billboard będący zarazem filtrem powietrza. Dzięki technologii trzech warstw siatki oczyszczającej The Breath, opracowanej przez włoskich naukowców, instalacja jest w stanie pochłonąć zanieczyszczenia emitowane przez 91 350 samochodów rocznie.
27 października w Krakowie Aviva organizuje AirRun, czyli bieg w maskach antysmogowych na dystansie 5 i 10 km, dla tysiąca uczestników. Ambasadorką AirRun została lekkoatletka Joanna Jóźwik.
Oprócz tego od 1 do 6 października trwają Dni Spirometrii, czyli akcja bezpłatnych badań płuc w całej Polsce, której partnerem strategicznym jest Aviva. Bezpłatne badania można przeprowadzić w 236 placówkach zdrowotnych w całej Polsce.
We współpracy z wydawnictwem edukacyjnym Nowa Era, Aviva przygotowała także scenariusze lekcji na temat smogu i propozycje konkursów, dostępne na stronie akcji.
Kampania zostanie dodatkowo wzmocniona poprzez kampanię telewizyjną, która ruszy jeszcze w październiku. Za koncept i wdrożenie działań odpowiada agencja Sixtyone Yards z Poznania.