Kraj

BAT rzuca rękawicę Philip Morris

Glo o 150 zł tańsze od Iqosa. Zanosi się na wojnę cenową.

BAT rzuca rękawicę Philip Morris
Potwierdziły się nasze nieoficjalne informacje – koncern tytoniowy British American Tobacco (BAT) wprowadza na polski rynek innowacyjne urządzenie, rodzaj e-papierosa o nazwie Glo.
Podobnie jak w konkurencyjnym urządzeniu Iqos koncernu Philip Morris, tytoń jest w nim podgrzewany do temperatury ok. 250°C, a nie spalany (powyżej 350°C). Koncerny tytoniowe przekonują, że dzięki temu są one mniej szkodliwe od tradycyjnych papierosów.
Pamięć o wysokich karach i odium, jakie spadło na nie wiele lat temu za ukrywanie dowodów na szkodliwość palenia, sprawiło, że koncerny tytoniowe wolą mówić o “potencjalnie mniej szkodliwych” produktach. Na wiarygodne, długoterminowe rezultaty badań jest jeszcze z resztą za wcześnie – Glo po raz pierwszy wprowadzono w 2016 r. w Japonii.

BAT rzuca rękawicę Philip Morris
Samo urządzenie będzie kosztowało 250 zł (dostępne w czterech wersjach kolorystycznych), wkłady tytoniowe do niego będą zaś sprzedawane pod osobną marką Neo w cenie 15 zł (20 szt. w opakowaniu). Są na nich ostrzeżenia o szkodliwości wyrobów tytoniowych, ale tylko w formie tekstowej, bez drastycznych zdjęć, umieszczanych obecnie na paczkach papierosów, nie ma na nich również informacji o zawartości nikotyny.

Iqos Philip Morris jest o ok. 150 zł droższy od Glo.

Reklamowanie wyrobów tytoniowych, w tym także e-papierosów (od 2016 r.) jest w Polsce zakazane, dlatego BAT Polska nie będzie reklamował ani marki Glo, ani Neo.

Według Dragosa Constantinescu, dyrektora zarządzającego BAT Polska, e-papierosy i urządzenia podgrzewające tytoń stanowią obecnie ok. 3 proc. rynku tytoniowego w Polsce. Wartość rynku papierosów i wyrobów tytoniowych w Polsce to ok. 27-29 mld zł. BAT ma ok. 28 proc. udziałów w polskim rynku.