M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Apple detronizuje Google w rankingu najcenniejszych marek

( red. ) | 5 października 2018, 06:00

Znamy wyniki raportu 2018 Best Global Brands.

Firma Apple detronizuje Google w najnowszym raporcie 2018 Best Global Brands firmy Interbrand. Apple odzyskuje w ten sposób pozycję utraconą w ubiegłym roku.
Według rankingu wartość marki Apple wzrosła o 16 proc. w stosunku rok do roku, do 214,5 mld dol. – po raz pierwszy jej wartość przekroczyła 200 mld dol. Wartość Google wzrosła o 10 proc., do 155,5 mld dol., podczas gdy Amazon, wyceniany na 100,8 mld dol., utrzymał trzecie miejsce. Amazon to najszybciej rozwijająca się marka na tegorocznej liście – jej wartość wzrosła o 56 proc. w układzie rok do roku.
Microsoft znalazł się na czwartej pozycji (wyceniony na 92,7 mld dol.), a Coca-Cola z wynikiem 66,3 mld dol. zamyka pierwszą piątkę zestawienia stu najcenniejszych na świecie marek.
Facebook w wyniku serii kryzysów spadł na dziewiąte miejsce, o 6 pkt proc. w porównaniu z 2017 r. Tym samym kończy się pięcioletnia sekwencja wzrostów marki w zestawieniu.
Firmy cieszące się szybkim wzrostem to: Netflix, który zanotował wzrost o 45 proc. w stosunku do wartości marki na 2017 r., Gucci (wzrost o 30 proc.), Salesforce.com (23 proc.) i Louis Vuitton (23 proc.).
Spotify to nowy uczestnik rankingu, który w tym roku debiutuje w zestawieniu na miejscu 92., japoński producent samochodów Subaru uplasował się na setnym miejscu zestawienia. Do zestawienia wróciły marki Chanel (na 23. miejsce), Hennessy (na 98. miejsce) i Nintendo (na 99.).
Raport publikowany jest od 19 lat. Miejsce w rankingu jest uzależnione od wcześniejszych wyników badań, które obejmują rolę, jaką odgrywa w koszykach zakupowych konsumentów, siłę konkurencyjną marki oraz jej zdolność do budowania lojalności, a także umiejętność podtrzymywania popytu i generowania zysku.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,