M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

GSK wybiera Publicis Media

Maciej Florek | 9 października 2018, 06:00

To zmiana globalna. W Polsce klienta straci MediaCom Warszawa.

GSK wybrało globalnie Publicis Media do obsługi budżetu mediowego. To efekt międzynarodowego przetargu, który był prowadzony od maja br. Tym samym GSK rezygnuje ze współpracy z dotychczasowymi partnerami - MediaComem (WPP) i PHD (Omnicom). MediaCom zajmował się budżetem europejskim, w tym polskim, natomiast PHD pracowało dla GSK w Stanach Zjednoczonych. Przetarg dotyczył mediów offline i online. Wartość budżetu będącego przedmiotem postępowania szacowana jest na 1,7 mld dol.

- Publicis Media została wybrana w przetargu na globalną obsługę mediową GSK. Za wcześnie jeszcze mówić o tym, która spółka z ramienia grupy będzie zajmować się obsługą GSK w Polsce - powiedziała Justyna Kuch communications and change lead GSK Consumer Healthcare.

W Polsce agencje  Publicis Media obsługują obecnie duże budżety farmaceutyczne. Starcom pracuje z Aflofarmem, Zenith z Reckitt Benckiserem, a Blue 449 z Sandozem. Prawdopodobnie jedynie agencja Spark Foundry nie posiada klienta z branży farmaceutycznej. Nie oznacza to jednak, że budżet GSK musi trafić właśnie do niej.

Czytaj więcej na temat: ,