M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Ford po 75 latach rozstaje się z grupą WPP

( red. ) | 9 października 2018, 06:00

Producent aut wybrał teraz BBDO na główną agencję kreatywną

Wybór BBDO nastąpił w wyniku globalnego przetargu trwającego od kwietnia br. Amerykański producent samochodów był jednym z największych klientów WPP. Poprzez wydzieloną sieć Grand Team Blue (GTB) grupa WPP będzie jednak obsługiwać planowanie i zakup mediów, shopper marketing i CRM Forda, a także reklamy współpracujących z koncernem dealerów, co oznacza, że strumień przychodów pozostanie pokaźny.

BBDO zacznie proces przejmowania budżetu kreatywnego Forda 1 listopada br., współpracując blisko z działem marketingowym firmy oraz z jej pozostałymi agencjami. Globalny dział marketingu zostanie przy tym wydatnie wzmocniony (100 nowych stanowisk). Obsługą Forda zajmą się także: należąca do Omnicom agencja digitalowa Organic, firma doradcza TLGG Consulting oraz Wieden+Kennedy jako partner ds. innowacji przy wybranych projektach.

W wyniku przebudowy systemu agencyjnego Ford spodziewa się zaoszczędzić rocznie 150 milionów dol.

(AdWeek, AdAge)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,