M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Reklamodawcy zarzucają Facebookowi ukrywanie błędu w pomiarach widowni

( red. ) | 18 października 2018, 06:00

W piśmie skierowanym do sądu w Kalifornii twierdzą, że Facebook wiedział o problemach z pomiarem widowni reklam wideo na ponad rok przed ujawnieniem sprawy w 2016 r.

Grupa drobnych reklamodawców złożyła w 2016 r. pozew w sądzie federalnym w Kalifornii, zarzucając Facebookowi nieuczciwe praktyki biznesowe, a konkretnie rozpowszechnianie nieprawdziwych danych, znacznie przeszacowujących ilość czasu poświęcanego przez użytkowników serwisu na oglądanie reklam wideo. Następnie doszedł zarzut oszustwa, a we wtorek – oskarżenie Facebooka o to, że wiedział o nieprawidłowościach w pomiarze oglądalności reklam wideo już w styczniu 2015 r., a kilka miesięcy później zorientował się, na czym polega błąd, a mimo to przez ponad rok zwlekał z ujawnieniem tych informacji.

Powodowie mogli postawić ten zarzut, gdyż w ramach postępowania sądowego uzyskali dostęp do ok. 80 tys. stron wewnętrznych dokumentów Facebooka. Twierdzą też, że skala nieprawidłowości była większa niż początkowo sądzili. Reklamodawcy chcą, by sprawie nadano status pozwu zbiorowego i domagają się odszkodowania z nawiązką.

Facebook zaprzecza, że ukrywał informacje. Do błędu przyznał się na stronie pomocy dla reklamodawców w sierpniu 2016 r., a miesiąc później o sprawie napisał "Wall Street Journal".

(WSJ) 

Czytaj więcej na temat: , , , ,