Zagranica

Grupa Publicis wraca na ścieżkę wzrostu

W III kwartale wzrost organiczny francuskiego holdingu wyniósł 1,3 proc.

Przychody grupy Publicis w minionym kwartale wyniosły 2,2 mld euro. Po trzech kwartałach br. zamykają się kwotą 6,5 mld euro, co oznacza wzrost organiczny o 0,2 proc. pomimo – jak to określił CEO Arthur Sadoun – “potknięcia” w II kwartale (grupa zanotowała wtedy spadek o 2,1 proc.). Winą za to potknięcie Sadoun obarczył dział usług zdrowotnych Publicis Health Services (zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych). Grupa chce się go w części lub całości pozbyć.

Regiony najwyższego wzrostu organicznego w III kwartale br. to Ameryka Łacińska (4,8 proc.) i Europa (4,4 proc.).  Ameryka Północna zanotowała spadek o 0,6 proc., ale gdyby odjąć dział PHS mogłaby pochwalić się wzrostem o 1 proc.

Sadoun podkreślił, że grupa zdobyła w minionym kwartale szereg nowych budżetów, w tym Cathay Pacific (kreacja i media w skali globalnej), Western Union (kreacja globalnie), Nestlé (media w Azji południowo-wschodniej)   Mondelez International (media na szeregu rynków, z wyłączeniem Wlk. Brytanii) oraz GlaxoSmithKline (media globalnie).

(Campaign)