M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

YouTube ulepsza atrybucję formatu TrueView

Maciej Florek | 23 października 2018, 06:00

Jeśli klient korzysta z ustalania stawek pod kątem maksymalizacji liczby konwersji lub określania docelowej stawki CPA, system policzy aktywność użytkownika jako zaangażowanie, gdy obejrzy on co najmniej 10 s reklamy TrueView lub gdy ją kliknie.

YouTube przeanalizował związek między obejrzeniami reklam wideo i konwersjami i stwierdził, że domyślne okno atrybucji reklam TrueView zachęcających do działania wymaga zmiany. Aby pomóc reklamodawcom dokładniej oceniać skuteczność reklam wideo, dostosowuje teraz domyślne okno atrybucji reklam TrueView zachęcających do działania – zmienia jego ustawienie na 10 s z trzydniowym domyślnym oknem konwersji (z 30 s z 30-dniowym oknem konwersji).

Jeśli klient korzysta z ustalania stawek pod kątem maksymalizacji liczby konwersji lub określania docelowej stawki CPA, system policzy aktywność użytkownika jako zaangażowanie, gdy obejrzy on co najmniej 10 sekund reklamy TrueView zachęcającej do działania lub gdy ją kliknie.

YouTube policzy domyślnie konwersję, gdy użytkownik podejmie działanie związane z reklamą w ciągu trzech dni od momentu zaangażowania. Klienci mogą poprosić zespół Google o dostosowanie tego okresu, jeśli chcą go zmienić. 

W przypadku użytkowników, którzy klikną w reklamę, YouTube nadal będzie liczyć konwersje zgodnie z ustawionym oknem konwersji (domyślnie jest to 30 dni).

Czytaj więcej na temat: ,