M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Penetracja smartfonów w Polsce wynosi prawie 90 proc.

Maciej Florek | 25 października 2018, 06:00

IAB Polska prezentuje wnioski w raporcie "Mobile 2018".

W roku 2018 penetracja smartfonów wśród internautów w wieku 15 i więcej lat osiągnęła poziom około 90 proc. Wśród osób w wieku 25-34 lat odsetek ten wyniósł prawie 95 proc., wśród starszych (55+) zaś około 80 proc. - wynika z raportu "Mobile 2018" zrealizowanego przez IAB Polska.

Choć w czołówce aktywności w smartfonach wciąż dominują funkcje generyczne (nawigacja, aplikacje), coraz większą popularnością cieszą się aktywności online, wcześniej bardziej typowe dla środowiska desktopowego (np. bankowość online i e-zakupy, wideo online czy szukanie informacji w sieci). Z bankowości online na smartfonach korzysta 59 proc. badanych (42 proc. w 2014 r.), a zakupy online robi 19 proc. badanych (7 proc. w 2014 r.).

Zaobserwowano znaczne wzrosty aktywności związane z oglądaniem wideo w smartfonach – zarówno w sytuacjach mobilnych (podróż, komunikacja miejska), jak i stacjonarnych (dom). Do najbardziej popularnych kategorii materiałów audiowizualnych oglądanych w ten sposób należą różne formy muzyczne (np. teledyski, koncerty) oraz wiadomości. Odsetek użytkowników smartfonów wykorzystujących te urządzenia do oglądania materiałów wideo wzrósł do 31 proc. względem 13 proc. w roku 2014.

Na potrzeby raportu zrealizowano badanie CAWI w dniach 2.10-5.11 2017 r. Wielkość próby wyniosła 4700 osób. 

Czytaj więcej na temat: