M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Przychody Facebooka wciąż rosną, ale coraz trudniej o nowych użytkowników

( red. ) | 5 listopada 2018, 06:00

Przychody z reklam w III kwartale wzrosły w Europie o 34 proc., do 3,27 mld funtów, a na największym rynku, w Ameryce Północnej, o 33 proc., do 6,55 mld dol.

Ogółem przychody Facebooka, niemal w całości generowane przez reklamę, wzrosły w minionym kwartale w ujęciu rok do roku o jedną trzecią, do 13,54 mld dol. (10,63 mld funtów). Reklama mobilna zapewniła aż 92 przychodów z reklam wobec 88 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej. 

Liczba aktywnych użytkowników dziennie wynosiła we wrześniu średnio 1,5 mld, o 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Prognozy analityków były wyższe i mieściły się w przedziale od 1,51 do 2,29 mld. Zgodnie z wcześniejszymi szacunkami banku inwestycyjnego Morgan Stanley Facebook stracił milion użytkowników dziennie w Europie, w Ameryce Północnej ich liczba nie zmieniła się, a wzrost o 5 mln nastąpił w regionie Azji i Pacyfiku.

Mark Zuckerberg przyznaje, że Facebook na rozwiniętych rynkach może niebawem osiągnąć stan nasycenia pod względem liczby użytkowników. Firma liczy jednak na nowe możliwości rozwoju w obszarach stories (relacji) i wideo online. Priorytetem dla Facebooka jest także "budowanie społeczności", a nie jak dotychczas skupianie się na wiadomościach na stronie głównej (news feed).

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,