M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

L'Oreal traci na wahaniach walut

( red. ) | 7 listopada 2018, 06:00

Obroty e-commerce wzrosły o ponad 38 proc. i stanowią już niemal 10 proc. przychodów koncernu ze sprzedaży.

Po dziewięciu miesiącach 2018 r. L'Oreal raportuje 6,8-proc. wzrost przychodów w ujęciu organicznym rok do roku. Po stałym kursie wzrost wyniósł 7,4 proc., jednak duży negatywny wpływ na wyniki miały fluktuacje walutowe, dając ostatecznie rzeczywisty wzrost na poziomie 1,8 proc. Obroty po trzech kwartałach sięgnęły kwoty 19,9 mld euro. Sam trzeci kwartał wykazał największą dynamikę wzrostu od 10 lat. Mocny wzrost notowały dywizje luksusowa - głównie dzięki markom Lancôme, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani and Kiehl's -  i kosmetyków aktywnych. Dynamika sprzedaży tych ostatnich - dwucyfrowa - miała być ograniczana przez przejściowe trudności na niektórych rynkach. Dobrze wypadły marki L'Oréal Paris Maybelline New York, a wyniki dywizji profesjonalnej pozostały stabilne.
Najszybciej rosną operacje w Azji, zwłaszcza w Chinach napędzanych popytem na kosmetyki luksusowe. Najtrudniejsza jest nadal sytuacji firmy w zachodniej Europie, a szczególnie w Wielkiej Brytanii. Obroty e-commerce wzrosły o  ponad 38 proc. i stanowią już niemal 10 proc. przychodów koncernu ze sprzedaży.

(L'Oreal)

Czytaj więcej na temat: