M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

UOKiK: Media Expert wprowadzał klientów w błąd

Joanna Niewiadomska | 7 listopada 2018, 06:00

Sieć musi wypłacić dodatkowe 60 zł klientom, którzy wzięli udział w promocji "Płacimy za oceny".

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że radiowe spoty reklamujące promocję sieci Media Expert "Płacimy za oceny" mogły wprowadzać klientów w błąd.
Promocję tę spółka Terg, właściciel sieci sklepów Media Expert, zorganizowała na zakończenie roku szkolnego 2016/2017. W reklamach radiowych słychać było m.in. następujący komunikat: "Teraz w Media Expert płacimy za oceny. Pochwal się świadectwem swojego dziecka. Za każdą piątkę otrzymasz 5 złotych, a za każdą szóstkę 6 złotych. Przyjdź do Media Expert i sprawdź, ile możesz zyskać".

UOKiK uznał, że reklama pomijała ważne dla konsumentów informacje, a po jej wysłuchaniu mogli oni pomyśleć, że otrzymają gotówkę lub rabat w dniu, w którym przyjdą do sklepu ze świadectwem. Nie dowiedzieli się, że muszą zrobić zakupy za co najmniej 300 zł, a zniżkę będą mogli wykorzystać dopiero przy następnej wizycie w sklepie. - Taki przekaz wprowadzał konsumentów w błąd. Być może część z nich nie przyszłaby do sklepu, gdyby znała warunki promocji – skomentował Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Urząd wydał decyzję, którą zobowiązuje spółkę do przyznania dodatkowych 60 zł klientom, którzy wzięli udział w promocji „Płacimy za oceny”. Firma ma poinformować konsumentów o decyzji i rekompensacie poprzez swoją stronę internetową, ogłoszenie w ogólnopolskiej gazecie oraz e-maile do osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

 

Czytaj więcej na temat: ,