Kraj

Gorsze wyniki Platige Image

Inwestorzy reagują nerwowo - kurs mocno w dół.

Studio Platige Image, specjalizujące się w produkcji i postprodukcji filmowej oraz reklamowej, a także w tworzeniu animacji i efektów specjalnych, w III kwartale br. miało 16,3 mln zł przychodów, o 5 proc. (0,9 mln zł) mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Ponadsześciokrotnie (z 213 tys. zł do 1,4 mln zł) wzrosła natomiast strata na działalności operacyjnej. W rezultacie strata netto spółki, która we wrześniu ub.r. wynosiła 1 mln zł, urosła do 1,4 mln zł.

Inwestorzy spółki (jest notowana na rynku New Connect warszawskiej giełdy) zareagowali nerwowo – w ciągu dwóch dni kurs akcji spadł o blisko połowę – z 35 zł do 20 zł za walor.

W minionym kwartale Platige Image wyprodukował lub współprodukował reklamy m.in. dla: Pepsi – “It Used to Be a Game”, dla Jaguara, czołówkę serialu pt. “Rojst” dla Showmaksa, reklamę Słodziaków dla sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska, na zlecenie agencji Duda), kampanie dla platformy satelitarnej NC+ (na zlecenie agencji Havas Warsaw i studia Dobro), dla Grupy Lotos (na zlecenie agencji FCB Bridge2Fun i domu produkcyjnego Tank Film Production) oraz dla marki Captain Jack dla Kompanii Piwowarskiej. Z kolei dla Telewizji Polsat współtworzył oprawę graficzną supernowoczesnego studia transmisji meczów Ligi Mistrzów UEFA, jednego z jej kluczowych aktualnie projektów.