Kraj

O2.pl uruchomiła internetową telewizję - Lemon TV

Spółka O2.pl uruchamia stację Lemon TV - internetowy minikanał telewizyjny. Wstępnie o pracach nad tym projektem pisaliśmy w DS "MMP"...

Spółka O2.pl uruchamia stację Lemon TV – internetowy minikanał telewizyjny. Wstępnie o pracach nad tym projektem pisaliśmy w DS “MMP” 26 kwietnia. Kanał będzie dostępny bez dodatkowych opłat. Źródłem dochodu mają być reklamy. – Stawiamy zarówno na pozyskiwanie klientów dla tradycyjnych reklam internetowych, spotów telewizyjnych emitowanych w sieci, jak i projektów product placement – zapowiada Michał Brański, członek zarządu O2 odpowiedzialny za Lemon TV. Rozwijanie oferty reklamowej Brański uzależnia od powodzenia stacji. – Nasze plany zakładają, że do końca br. Lemon TV zyska 600 tys. użytkowników miesięcznie, a w pierwszych miesiącach 2006 r. będzie to już 1 mln użytkowników – deklaruje szef projektu. Latem br. kanał będzie proponował 15 nowych materiałów miesięcznie, każdy program będzie około 10-minutowy. – Będą to pliki dostępne w formule zbliżonej do “telewizji na żądanie” (video-on-demand). Kanał skierowany jest głównie do ludzi w wieku 22-35 lat, ma profil kulturalno-społeczny. Początkowo będą tam cykliczne programy o kulturze i sposobach spędzania wolnego czasu oraz wywiady ze znanymi osobami. – Stacja nie ma ramówki w tradycyjnym rozumieniu tego słowa. Widz może pobrać interesujący go materiał. Jesienią ruszamy pełną parą – również z nowymi projektami programowymi, m.in. własnym talk show i programami publicystycznymi – mówi Brański. Wzorem dla Lemon TV są zagraniczne telewizje tego typu, m.in. MTV Overdrive. Budżet uruchomienia stacji Lemon TV nie został ujawniony. Debiutowi kanału będzie towarzyszyć intensywna kampania internetowa przygotowana siłami własnymi działu marketingu spółki O2. Firma jest właścicielem portali O2.pl i Tlen.pl oraz usług Tlenofon i TlenDostęp. Lemon TV to pomysł spółki na lepsze wykorzystanie reklamowe dużej bazy użytkowników O2.pl, który jest pod tym względem jednym z najpopularniejszych portali w polskim internecie (ma ok. 3,3 mln użytkownków, co daje mu wśród portali czwarte miejsce). (PM, MG)