M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kino Polska TV rośnie

Maciej Burlikowski | 16 listopada 2018, 06:00

Głównie dzięki kanałom FilmBox i Zoom TV oraz włączeniu Stopklatki.

Grupa telewizyjna Kino Polska TV, nadawca kanałów: Kino Polska, Kino Polska Muzyka, kanały grupy FilmBox (w tym Kino TV), Zoom TV, Stopklatka TV, miała udany III kwartał br. Przychody wzrosły o 26 proc., do 37,9 mln zł, a zysk operacyjny o 2 proc., do 5 mln zł. O 18,6 proc. spadł natomiast zysk netto, do 3 mln zł.

Łącznie po 9 miesiącach br. grupa zanotowała 102,3 mln zł przychodów – o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 r., 43 mln zł zysku operacyjnego – ponadtrzykrotnie więcej niż na koniec września ub.r., a zysk netto grupy urósł w tym roku aż prawie czterokrotnie, do 38,6 mln zł.

– Systematycznie rośnie segment kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (wzrost o 10 proc.), a także segmenty kanałów marki Kino Polska i Zoom TV. Istotny wzrost przychodów ze sprzedaży w III kwartale przełożył się na prezentowany wzrost wyniku operacyjnego i netto grupy. Po przeprowadzeniu połączenia trzech spółek zależnych ze spółką KPTV zaczęliśmy realizować efekt synergii – tłumaczy Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

Sam tylko kanał Stopklatka TV, który grupa Kino Polska TV przejęła i którego wyniki konsoliduje od lipca br., w III kwartale br. uzyskał 5,7 mln zł przychodów z reklam.

Grupa podaje także, że kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne odnotowały wzrost przychodów z działalności nie tylko w Polsce, ale także na kilku rynkach zagranicznych: na Węgrzech, w Słowacji, Czechach, Rumunii, krajach byłej Jugosławii oraz krajach nadbałtyckich. Drugim segmentem, który istotnie wpłynął na poprawę wyników, był segment Zoom TV, który w okresie styczeń-wrzesień 2018 r. wypracował 7,95 mln zł przychodów. Stanowi to wzrost o 95 proc. (wzrost wartościowo 3,9 mln zł) w porównaniu do trzeciego kwartału 2017 r.

- W kolejnych kwartałach będziemy kontynuować rozwój na rynkach zagranicznych oraz umacniać pozycję grupy na polskim rynku, szczególnie w segmencie FilmBox Premium. Przejęcie Stopklatki przyspieszyło rozwój naszej grupy w Polsce, gdzie łączna oglądalność naszych kanałów telewizyjnych zbliża się do 2 proc. Widzimy również nadal duży potencjał wzrostu na rynkach zagranicznych, na których jesteśmy obecni - zapowiada Kisielewski.

Czytaj więcej na temat: , , , ,