“Złap pstrąga na zdrowie!” to hasło kampanii promocyjnej i edukacyjnej zachęcającej do spożycia tej ryby, pochodzącej z lokalnych gospodarstw akwakultury. Kampanię realizuje Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych wraz z partnerem handlowym – siecią Biedronka.
30-sekundowy spot emitowany w głównych stacjach telewizyjnych: TVP, TVN i Polsat, oraz należących do tych stacji kanałach tematycznych. Dostępny jest także w serwisie YouTube na oficjalnych kanałach Stowarzyszenia Producentów Ryb Łososiowatych oraz sieci Biedronka. Agencją odpowiedzialną za kampanię jest Duda Polska, a za planowanie i zakup mediów – Media Group. Materiały promujące kampanię znaleźć można także w sklepach Biedronka, na naczepach samochodów dostawczych należących do sieci oraz na billboardach umieszczonych na sklepach Biedronka.
Według badania zrealizowanego dla sieci Biedronka w maju 2018 r. przez agencję Nielsen Polacy zwykle kupują ryby po wcześniejszym zaplanowaniu takiego zakupu i spożywają je raz w tygodniu, najczęściej w piątki. Najchętniej kupowane przez Polaków ryby to: łosoś, dorsz, makrela, pstrąg, śledź oraz karp (sezonowo).