M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Dobry kwartał Mediacapu

Maciej Burlikowski | 16 listopada 2018, 06:00

Przychody grupy wzrosły o 17 proc., a EBITDA - o 23 proc., głównie dzięki TalentMedia.

Grupa reklamowo-technologiczna Mediacap, współwłaściciel m.in. agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa, agencji interaktywnej The Digitals, eventowej EMLab, firmy badawczej IQS oraz platformy youtuberów TalentMedia, zanotowała w III kwartale br. 21,1 mln zł przychodów, o 17,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r., a wynik EBITDA wyniósł 1,7 mln zł, o 23 proc. więcej niż w ub.r. Mediacap wskazuje, że głównym motorem wzrostu przychodów jest TalentMedia, która w minionym kwartale przyniosła 4,5 mln zł.

Łącznie po 9 miesiącach br. grupa wypracowała 58,8 mln zł przychodów (wzrost o 22 proc. r./r.) i 2,85 mln zł EBITDA (o 6 proc. niższą niż w ub.r.).

Agencje Scholz & Friends Warszawa (w której Mediacap ma 75 proc. udziałów, a pozostałe należą do holdingu reklamowego WPP) oraz agencja The Digitals (w pełni należąca do Mediacap), działające jako Grupa S/F, przyniosły Mediacap w minionym kwartale 10,7 mln zł przychodów, o 12 proc. więcej niż rok temu. Jak wskazuje zarząd Mediacap, dobra passa w biznesie Grupy S/F to efekt realizacji projektów dla klientów takich jak Aldi i Wirtualna Polska. S/F przyniosła 0,5 mln zł zysku EBITDA w III kw. br., o 0,3 mln zł mniej niż rok temu – jak wyjaśnia zarząd, są to koszty powołania do życia agencji specjalizującej się w performance marketingu – Booots.

Mediacap chce się jednak przetransformować z grupy reklamowej w technologiczną, dlatego dużą wagę przykłada do rozwoju trzech swoich platform: wspomnianego TalentMedia (w której ma 51 proc. udziałów), Opinie.pl (prowadzona przez IQS, którym Mediacap ma 60 proc. udziałów) oraz Plastream (oferująca rozwiązania dla e-commerce, w której Mediacap ma 64 proc. udziałów). W III kw. przyniosły one grupie Mediacap 8,4 mln zł przychodów, o 95 proc. więcej niż rok wcześniej.

Łącznie po 9 miesiącach działalność reklamowa (głównie Scholz & Friends, The Digitals i TalentMedia) przyniosła grupie 42 mln zł przychodów, a działalność technologiczna (głównie IQS i Plastream) – 16,7 mln zł.

Mediacap chce być spółką technologiczną – planuje, że w ciągu najbliższych trzech lat przychody z trzech platform technologicznych (TalentMedia, Opionie i Plastream) wzrosną kilkukrotnie, do 80 mln zł (dla porównania w 2016 r. wyniosły one 14,8 mln zł, a w ub.r. – 21,8 mln zł). Miałoby się to przełożyć na 21 mln zł zysku EBITDA w 2020 r. (w 2016 r. wyniósł 2,3 mln zł, a w ub.r. – 3,5 mln zł).

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,