M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Wysokie Obcasy" rozpoczynają akcję "Kobiety na mury"

Joanna Niewiadomska | 19 listopada 2018, 06:00

Za wykonanie malowideł projektów Andrzeja Wieteszki, Marty Frej i Bruno Althamera odpowiada RedSheels, kobieca interaktywna agencja outdoorowa, specjalizująca się w produkcjach muralowych.

Wizerunki ważnych dla Polski kobiet zostaną uwiecznione na muralach w trzech miastach w ramach akcji "Kobiety na mury" organizowanej przez "Wysokie Obcasy". Redakcja magazynu wraz z lokalnymi oddziałami "Gazety Wyborczej" – "Gazetą Wyborczą Katowice", "Gazetą Wyborczą Wrocław" oraz "Gazetą Stołeczną" rozpoczęła prace nad pierwszymi malowidłami. Zamysłem "Wysokich Obcasów" jest stworzenie szlaku murali portretujących  kobiety, które zmieniły historię regionu, Polski, a nawet świata.

W tym roku murale pojawią się w trzech miastach Polski, z którymi ich bohaterki były związane. W Katowicach -  mural z wizerunkiem Jolanty Wadowskiej-Król,  lekarki, która w latach 70. uratowała setki dzieci chorych na ołowicę z Katowic-Szopienic autorstwa Andrzeja Wieteszki. We Wrocławiu namalowany zostanie mural z wizerunkiem Wandy Rutkiewicz projektu Marty Frej, w Warszawie mural z  Korą Jackowską projektuje Bruno Althamer.

 Za wykonanie malowideł odpowiada RedSheels, kobieca interaktywna agencja outdoorowa, specjalizująca się w produkcjach muralowych. Uroczyste odsłonięcie pierwszego muralu odbędzie się w Katowicach 21 listopada br.

Akcja ma być kontynuowana w przyszłym roku, a jej partnerami są Bank BGŻ BNP Paribas, agencja Red Sheels, miasta: Katowice, Wrocław i Warszawa, a także Greinplast, Q Hotel Plus Katowice oraz hotel HP Park Plaza Wrocław.

Czytaj więcej na temat: