Kraj

Grupa ABK oszukała uczestników Letniej Akademii PR

Uczestnicy szkolenia organizowanego przez Grupę ABK zażądali od firmy zwrotu pieniędzy. Program Letniej Akademii PR, od kilku tygodni promowanej przez...

Uczestnicy szkolenia organizowanego przez Grupę ABK zażądali od firmy zwrotu pieniędzy. Program Letniej Akademii PR, od kilku tygodni promowanej przez Grupę ABK, nie został zrealizowany. Większość prelegentów, których udział w szkoleniu został zapowiedziany na stronie firmy, nie stawiła się w dniach 17-19 czerwca br. w miejscowości Soczewka k. Płocka. Grupa ABK od kilku tygodni promowała ofertę Letniej Akademii PR – wyjazdu szkoleniowego obejmującego trzy dni warsztatów. Na szkolenie zgłosiło się ok. 20 uczestników, którzy zapłacili 485 zł za cykl zajęć. Przewidziane było 10 kursów – m.in. rola PR w marketingu politycznym, media relations, internet PR, zarządzanie kampaniami PR i monitoring mediów. Na liście ośmiu prelegentów znajdowali się m.in. prof. dr hab. Krystyna Wojcik, dr Andrzej Ksawery Stolarczyk, Paweł Sanowski i Gerald Abramczyk. Na szkoleniu, które objęło dwa wykłady, pojawili się jedynie Gerard Parzelski, opiekun uczestników z ramienia Grupy ABK, oraz Witold Sokołowski, który opowiadał kursantom o e-PR. Gerard Parzelski poinformował o wypadku samochodowym Krystyny Wojcik, który uniemożliwił jej dotarcie na szkolenie, oraz wyjeździe do Stanów Zjednoczonych Geralda Abramczyka. Krystyna Wojcik, z którą skontaktowaliśmy się, nic nie wiedziała o szkoleniu, w którym miała brać udział, stanowczo zaprzeczyła informacji o wypadku samochodowym. Jak mówi, przed paroma laty wygłaszała w Radomiu wykład “Jak dojrzałe są polskie PR”, który jako jeden z tematów kursu umieściła na stronie promującej Letnią Akademię PR Grupa ABK. Jak przyznaje teraz Gerard Parzelski, informacja o wypadku samochodowym nie była prawdziwa, odmawia jednak podania źródła tej informacji. Parzelski podpisał z uczestnikami szkolenia ugodę, na mocy której w ciągu 7 dni Grupa ABK zobowiązana jest do zwrotu pieniędzy za szkolenie. Oprócz tego ma zorganizować dodatkowy kurs, w którym bez konieczności uiszczania dodatkowych opłat będą mogli wziąć udział uczestnicy Akademii. Na stronie internetowej Grupy ABK, do której dostęp został zablokowany po naszym telefonie do Gerarda Parzelskiego, jako patroni medialni figurowali m.in. Instytut Monitorowania Mediów, Mediarun oraz portal Proto. Gerard Parzelski przedstawił się uczestnikom szkolenia jako doktorant SGH. Jak mówi Krystyna Wojcik, wykładowca tej uczelni, nie został on przyjęty do grona doktorantów. (JN)