Zagranica

Henkel po trzech kwartałach podtrzymuje prognozy

W tym roku wypracowane przez grupę przychody ze sprzedaży zostały zmniejszone przez różnice kursowe - w ciągu trzech kwartałów o ponad 900 mln euro.

Henkel jest kolejną firmą, która raportuje, iż w tym roku wypracowane przez grupę przychody ze sprzedaży zostały poważnie zmniejszone przez różnice kursowe – w ciągu trzech kwartałów o ponad 900 mln euro.

Mimo to koncern podtrzymuje optymistyczne prognozy na koniec roku i oczekuje wzrostu obrotów o 2-4 proc. w ujęciu organicznym względem 2017 r. Wartość sprzedaży zrealizowanej przez Henkel w pierwszych trzech kwartałach 2018 r. wyniosła 15 mld euro. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również znacznie wzrosła o 2,4 proc., przy czym negatywny wpływ różnic kursowych na wartość sprzedaży wyniósł aż 6 proc. Sektor Beauty Care (kosmetyki) odnotował  spadek przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym o 1,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Skorygowana rentowność sprzedaży wykazała niezłą dynamikę, osiągając poziom 17,7 proc. Sektor biznesowy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) osiągnął wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym na poziomie 1,6 proc. Tutaj też koncern chwali się wyraźnym wzrostem, do 18,1 proc. na poziomie skorygowanej rentowności sprzedaży.

(Henkel)