Kraj

Neonet wyda w br. 2 mln zł na budowę marki, trwa przetarg mediowy

Neonet SA, właściciel ogólnopolskiej sieci handlującej sprzętem RTV/AGD, zamierza pozyskać z oferty publicznej ok. 65 mln zł. Ustalenie ceny emisyjnej...

Neonet SA, właściciel ogólnopolskiej sieci handlującej sprzętem RTV/AGD, zamierza pozyskać z oferty publicznej ok. 65 mln zł. Ustalenie ceny emisyjnej nastąpi 7 lipca br., a zapisy na akcje przyjmowane będą w dniach 8-12 lipca br. Debiut na GPW planowany jest na koniec lipca br. Neonet to jeden z najbardziej liczących się graczy na polskim rynku handlu sprzętem RTV/AGD. Sieć ta jest praktycznie nieznana w dużych miastach, jest natomiast liderem, jeśli chodzi o rynek miast małej i średniej wielkości, do 200 tys. mieszkańców. Obecnie na sieć Neonet składa się 358 sklepów (własnych i franszyzowych) w 220 miastach i sześć centrów dystrybucyjnych. Większość obrotu firmy przypada na handel hurtowy (ok. 75 proc.), reszta (25 proc.) na detaliczny – proporcje te mają się zmieniać na korzyść handlu detalicznego. Sklepy Neonet są najmocniej obecne na południu Polski oraz na północnym wschodzie. W planach spółki na najbliższy czas jest nasycenie punktami sprzedaży właśnie tych słabiej zagospodarowanych regionów. Firma zapowiada, że ok. 14 mln zł z pieniędzy pozyskanych z giełdy przeznaczy właśnie na rozwój sieci sprzedaży – tworzenie nowych sklepów, ich spójną wizualizację etc. Ok. 20 mln zł chce przeznaczyć na akwizycje. – Rynek RTV/AGD w małych i średnich miastach jest bardzo rozdrobniony. Doliczyliśmy się w sumie ok. 30 konkurentów posiadających mniejsze lub większe sieci. Według nas ten rynek musi się skonsolidować, a liczba graczy zmniejszy się pewnie o połowę. Według naszych ocen poza nami na polskim rynku nie ma graczy dysponujących potencjałem potrzebnym do przeprowadzenia takiej konsolidacji. My natomiast jesteśmy gotowi do akwizycji i zapewne pierwsze z nich przeprowadzimy jeszcze w tym roku – mówi Robert Kamiński, wiceprezes Neonetu. Przynajmniej 2 mln zł z pozyskanych z emisji pieniędzy spółka przeznaczy w najbliższych miesiącach bezpośrednio na działania reklamowe związane z budowaniem marki. Neonet współpracuje z agencją reklamową Dynamo, obecnie prowadzi też przetarg na dom mediowy. Kamiński nie ujawnia, jakie domy mediowe pozostają w przetargu. Wyjaśnia jednak, że zakończy się on w lipcu br., ponieważ po wakacjach spółka chce już prowadzić pierwsze działania reklamowe. Kamiński zapowiada, że spółka zdecyduje się na wykorzystanie m.in. telewizji, ponieważ zależy jej na szerszym zbudowaniu świadomości marki Neonet. Jeśli chodzi o wartości marki, to komunikacja będzie łączyć przede wszystkim dwie cechy: nastrój i ceny. – Chcemy zbudować markę Neonet tak, by kojarzyła się ona konsumentom z miejscem, gdzie dokonać mogą w przyjaznej atmosferze zakupów dowolnego sprzętu RTV/AGD, w dodatku po bardzo atrakcyjnej cenie. Bo w tej branży nie można nie komunikować ceny – mówi Kamiński. W ub.r. Neonet miał 490 mln zł przychodów i 9 mln zysku netto, plan na rok bieżący zakłada wzrost przychodów do 591 mln zł i zysku netto do 10,5-11 mln zł. Sieć sprzedaży ma zostać rozbudowana “organicznie” do ponad 450 sklepów, ewentualne akwizycje jeszcze powiększą tę liczbę. Obecnie Neonet rozpoczyna minikampanię związaną z emisją publiczną. Prowadzona będzie pod hasłem: “Teraz włącz się do akcji!”, w prasie, internecie, biurach maklerskich i sklepach Neonet w całym kraju. (MG)